Європейська Угода, що стосується роботи екіпажів транспортних засобів,
або що таке "тахограф" і чому водій відмовляється їхати.
Copyright © 2016 Bus For Tour. All Rights Reserved. Designed by Bus For Tour Team.
Bus For Tour Contact: Tel: (+38 067) 112-44-08; (+38 099) 615-39-13; (+38 063) 832-56-01; E-mail:
bus@b4t.in.ua
Ru
.
Ru
Eng
Eng
До дому
В Україну
В Європу
В автопарк
Контакти
Під час організації поїздки, а особливо поїздки дальньої, дуже важливо врахувати всі деталі: пасажири, візи, транспорт, готелі, екскурсії, гіди, харчування ... Здавалося б справа нелегка, але при правильному підході і чіткому плануванні немає нічого неможливого.
Але уявіть собі, що все заплановано, все узгоджено, група в автобусі, півдороги вже позаду, а водій зупиняє автобус і каже, що далі їхати не можна, потрібен "відстій", твердить щось про "тахограф", європейські правила, штрафи, недосвідченість організаторів і багато ще може розповісти.
Група вибивається з графіка, гід на межі нервового зриву, туристи загрожують скаргами в усі інстанції.
Картина не з приємних. Якщо Ви потрапляли в подібні халепи, ви розумієте, якщо ні, то навіть не намагайтесь туди потрапити. Краще прочитайте цю статтю, і спробуйте врахувати в маршруті поїздки ще одну маленьку але дуже важливу деталь.
На всій території Європейського Союзу діють розпорядження, що стосуються часу управління та часу відпочинку водіїв автотранспорту.
Дані положення стосуються в тому числі і пасажирських автобусів, які виконують регулярні та нерегулярні перевезення. Виконання відповідних правил знаходиться під пильним і суворим контролем поліції.

Ми не будемо зупинятися на всіх статтях Європейських угод, першоджерела яких Ви можете переглянути в додатках нижче. Розглянемо лише ті, які змушують водіїв зупинятися, а Вас вносити коригування в маршрут. Почнемо з підбиття підсумків. Більш стійкі ж зможуть заглибитися в тонкощі, якщо дочитають статтю до кінця.
Отже, згідно чинного законодавства як Євросоюзу так і України, автобус після початку руху може продовжувати роботу (рухатися, зупинятися для завантаження / розвантаження пасажирів, санітарних стоянок, перерв на магазини, кави, заправку, очікування в чергах на кордонах, проходження паспортного і митного контролю і т.д.) не більше 21 години, і це за наявності двох водіїв. Після цього автобус зобов'язаний зупинитися і простояти не менше 9 годин.
Для тих, хто цінує подробиці наводимо деякі правила з постанов ЄС, що діють для роботи пасажирських автобусів:
1. Тривалість управління. Правило номер один:
Для екіпажу з кількох людей:
Якщо в транспортному засобі одночасно перебувають два або кілька водіїв (екіпаж з кількох людей), а це, як правило дійсно для 99% всіх далеких поїздок, робочий час може становити не більше 21 години. Транспортний засіб, керований двома водіями, може безперервно перебувати в русі не більше 20 годин, так як максимальний час управління для кожного водія становить не більше 10 годин.
Для одного водія:
Щоденна тривалість керування автотранспортним засобом не повинна перевищувати 9 годин. Вона може бути збільшена двічі протягом будь-одного тижня до 10 годин.
2. Перерви. Правило номер два:
Після безперервного керування автотранспортним засобом протягом 4,5 години водій повинен зробити перерву не менше, ніж на 45 хвилин, якщо не настає період відпочинку.
Ця перерва може бути замінена перервами тривалістю щонайменше 15 хвилин кожен, розподілюваними протягом періоду керування так, щоб в сумі вони становили не менше 45 хвилин.
Перерви можна проводити в рухомому транспортному засобі.
3. Тривалість відпочинку. Правило номер три, не останнє, але найважливіше:
Щодобовий відпочинок для всіх екіпажів пасажирських автобусів є обов'язковим і повинен бути безперервним.
Для екіпажу з кількох людей:
Якщо автотранспортним засобом управляли два водія, контрольний період становить 30 годин. При цьому період безперервного відпочинку кожного водія повинен становити не менше 9 годин. Щодобовий відпочинок не можна проводити в рухомому транспортному засобі.
Для одного водія:
Протягом кожних 24 годин водій повинен мати безперервний щоденний відпочинок тривалістю не менше 11 годин. Цей відпочинок може бути скорочений до 9 годин не більше трьох разів протягом одного тижня за умови, що до кінця наступного тижня йому представляється відповідний відпочинок як компенсацію.

Безперервний щотижневий відпочинок повинен становити не менше 45 годин і повинен починатися не пізніше, ніж через шість (6) періодів по 24 години з моменту завершення попереднього щотижневого
відпочинку.
Щотижневий відпочинок може бути скорочений не менше ніж до 24 годин одноразово протягом двох наступних один за одним тижнів.
Протягом двох наступних один за одним тижнів водій повинен мати:
- Або два регулярних щотижневих періоду відпочинку (не менше 45 годин)
- Або один регулярний період відпочинку і один скорочений період відпочинку (не мене 24 годин).

Облік часу руху і зупинок ведеться спеціальним приладом - тахографом.
Тахограф - контрольний бортовий реєструючий прилад у складі транспортного засобу, призначений для контролю й реєстрації на спеціальних бланках для записів (діаграмних дисках) даних таких параметрів як: швидкість руху, пробіг автомобіля, періоди праці і відпочинку водіїв.
У Євросоюзі обладнання тахографами всіх автотранспортних засобів, що беруть участь в міжнародних перевезеннях обов'язково з 24 квітня 1995 року.

З червня 2013 року подібна практика обов'язкова і в Україні - про це йдеться у відповідному наказі Міністерства інфраструктури України від 29 грудня 2011 року № 659.
Зазначені вище правила регламентуються:
- Постановою ЄС (EY) № 561/2006 про уніфікацію соціального законодавства у сфері дорожнього руху

- І постанову ЄС (ETY) № 3821/85 про обладнання для контролю дорожнього руху

- Наказом Міністерства інфраструктури України від 29 грудня 2011 року № 659.
Час руху фіксується бортовим приладом - тахографом на спеціальних дисках. Всі диски повинні бути пред'явлені поліції за першою вимогою. При виявленні порушень або відступів від існуючих правил, непідкупний європейський поліцейський без обговорень накладає на транспортний засіб штраф у розмірі від 1500 до 2500 євро. У разі несплати штрафу, транспортний засіб можуть заарештувати і заборонити подальший в'їзд на територію Євросоюзу.

Саме тому водій змушений зупинятися і вимагати те, що на професійній мові перевізника зветься "відстій".

Не вірте тим, хто обіцяє відвезти вас в будь-яку точку згідно вашого розкладу. Як правило, це обіцяють нечисті на руку посередники перевізника. У разі виникнення неприємностей вас можуть чекати наступні варіанти розвитку сценарію:
А) водії заявляють про те, що нічого не знають про домовленості посередника і відмовляються їхати. Це кращий з можливих варіантів.
Б) водії продовжують рух, але всі фінансові "витрати" під загрозою неможливості продовження руху, відсутності готівки для сплати штрафу та аргументуючи подію вимогою саме організаторів туру порушити існуючі правила, покладають на організаторів туру. Тут Вам вирішувати наскільки сума штрафу укладається у Ваші заплановані витрати.

Команда Busfortour рекомендує враховувати правила існуючого законодавства при організації поїздок.
Ми пропонуємо кілька рекомендацій для планування більш приємних поїздок:
- У ці кілька міст автобус може доїхати зі Львова, як правило, без порушення режиму руху згідно тахографа: Краків, Прага, Дрезден, Відень, Будапешт, Егер. Зупинка тут буде приємна, цікава і пізнавальна.
- У цих містах бажано запланувати зупинку на нічліг або на пішу екскурсію з наступним вільним часом в місті з загальним перебуванням не менше 9 годин.
- У випадку екскурсії, час прибуття автобуса в місто бажано запланувати на ранок.
- А в разі ночівлі, запланувавши оглядову екскурсію на Вашому автобусі вранці наступного дня, пам'ятайте, що з початком руху автобуса Ви починаєте відлік часу роботи, яке дорівнює 21 годині. І подальший маршрут бажано планувати з урахуванням того часу, який ви проведете в місті.
- Подальший маршрут залежить від ваших бажань і переваг, при цьому краще керуватися тими ж правилами для організації руху і зупинок.
- Оптимальна відстань між містами, де слід зробити дев'ятигодинну зупинку, становить від 600 до 950 км. Пам'ятайте, при перетині кордонів можливі черги, а на європейських дорогах часто зустрічаються пробки і рух утруднено.
- Якщо Ви плануєте поїздку вперше, команда Busfortour буде рада допомогти в розрахунку можливої тривалості руху і оптимальних варіантах зупинок.